strefa opinii

Wyniki ankiety zakupowej i kilka wniosków

Napisane przez Margareta

Poniżej przedstawiam Wam wynik ankiety dotyczącej zakupów kosmetycznych. Wszystkim zaangażowanym respondentom i „szerującym” wielkie dzięki. Grupa badawcza to 100 os. (takie ograniczenie stawia surveymonkey dla bezpłatnej wersji 😉 więc nie możemy traktować jej śmiertelnie poważnie, nie mniej jednak porównując przynajmniej część wyników z tymi wykonanymi przez profesjonalne agencje dojdziemy do podobnych wniosków.

Life in Colour - ankieta zakupowa 1 Life in Colour - ankieta zakupowa 2 Life in Colour - ankieta zakupowa 3 Life in Colour - ankieta zakupowa 4

Jako rozwinięcie podaję, wyniki badań profesjonalnych agencji, które badały przydatność źródeł i ich wiarygodność.

„Aby w pełni docenić rolę internetu w marketingu, należy zrozumieć jak wpływa on na proces zakupowy w sieci i poza nią. Z badania wynika, że internet jest jednym z najbardziej powszechnych źródeł wiedzy na temat produktów i usług, a zarazem cechuje go bardzo wysoka wiarygodność – komentuje wyniki Paweł Kolenda, Manager ds. badań IAB Polska. Rola internetu jest istotna zarówno w świetle impulsu zakupowego,który rozpoczyna tzw. podróż konsumencką, jak również na kolejnych etapach – decyzyjnym, samego zakupu dokonywanego na podstawie informacji znalezionych w sieci (w internecie, jak i poza nim), czy wymiany wiedzy z innymi użytkownikami. Raport pokazuje wyraźnie, że obecność marki w sieci stała się nieodzownym elementem marketingu, a samo medium jest kanałem komunikacji i dystrybucji, który pełni znaczącą rolę w sprzedaży – dodaje Kolenda.” –

ekonsumenci-grafika 5

 Źródło: http://www.iabpolska.pl/index.php?mnu=170&id=749

Poniżej wyniki badań przeprowadzonych przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych:

Life in Colour - ankieta zakupowa 5

Jak wynika z powyższych badań, blogerzy (zwłaszcza ci, którzy zajmują się recenzowaniem produktów) noszą na swoich barkach sporą odpowiedzialność. Często czytanie recenzji poprzedza krok przed zakupem, a czasem wręcz tę potrzebę kreuje.

Dla mnie powyższe wyniki, to także dodatkowa motywacja, by dokładać wszelkich starań, by recenzje i opinie na blogu były bardzo rzetelne i stanowiły rzeczywistą wartość dla czytelnika.

Dzisiejszy wpis jest też nawiązaniem do wczorajszych tematów poruszanych podczas panelu dyskusyjnego na Igraszkach Kosmetycznych. Przyznam, że byłam zaskoczona jak różne spojrzenie na temat recenzji i wpisów mają blogerzy w porównaniu do agencji PR. Chyba najważniejszy wniosek jaki wypłynął podczas rozmowy na temat współpracy bloger-firma, to taki, że „warto rozmawiać” ;), przekonywać, negocjować, przedstawiać swój punkt widzenia. Niestety często same firmy nie do końca „czują” jak to wygląda z nasze strony… a my, nie zdajemy sobie sprawy, z czego rozliczana jest agencja. W tym wszystkim po środku stoi potencjalny konsument, który poszukuje wartościowej informacji, za którą to my jesteśmy odpowiedzialni.

A jakie są wasze wnioski? Czy tego typu badania, są dla Was-blogerzy dodatkowym motywatorem, drogowskazem?

  • Jeszcze raz żałuję że nie mogłam zostać i podzielić się swoimi doświadczeniami, zwłaszcza w dziedzinie współprac, może kolejnym razem… i dziękuję raz jeszcze za spotkanie, znów pełen profesjonalizm 🙂

    • Myślę, ze temat będzie kontynuowany w kolejnych edycjach.

  • Dla mnie blogi kosmetyczne mają duży wpływ na moje wybory kosmetyczne, zwłaszcza w przypadku blogerek, które często czytam, ich recenzje uznaję za rzetelne, tym bardziej gdy upodobania czy profil skóry/włosów jest podobny do mojego 😉 Oczywiście nie kieruje się tylko tym co przeczytam na blogach 😉 W tej piramidce zaufania wg profesji nie pasuje mi ksiądz i policjant 😛

    • Dla mnie ta piramidka, też dość dziwnie wygląda.

  • Ta wczorajsza dyskusja była dla mnie naprawdę bardzo, bardzo wartościowa i żałuję, że nie mogłam zostać do samego końca ( i tak ganiałam swój autobus, bo z Zachodniego mi uciekł ). Cieszę się, że mogłam usłyszeć różne punkty widzenia zarówno ze strony nas – blogerek, jak i ze strony pani Ewy z Gosha, która okazała się naprawdę pomocnym punktem odniesienia w tej dyskusji.
    A tak poza tym to jeszcze raz dziękuję za to, że mogłam wczoraj się z Wami bawić – było świetnie no i poznałam wiele nowych osób 🙂 To lubię 🙂

  • Dzięki dzięki dzięki! za organizację, za rewelacyjny czas i za ten panel 🙂
    Uwielbiam wszelkie dyskusje, i poznawanie różnych punktów widzenia!
    Przyznam Ci szczerze, że dobrze, że zostawiłaś panel na ostatnią chwilę, bo gdybyśmy wcześniej zaczęli te dyskusje to pewnie nie było by czasu na inne rzeczy… „Warto rozmawiać” powinno zostać naszym zapożyczonym hasłem tej edycji Igraszek!
    Do zobaczenia (mam nadzieję) na kolejnym spotkaniu!

    • Dzięki Kasiu. To mówiłam ja, Wasza Farelka 😉

  • Im wondering if you have noticed how the media has changed? What once seemed like a never discussed issue has become more prevelant. Frankly it is about time we see a change.
    EcoFlex review
    Healthy Cleanse Reviews

  • fajne zestawienie i powiem Ci, że taka jest prawda a liczby nie kłamią:))

  • ale szkoda, że bloger w tej piramidzie jest tak nisko